Az Euronics országszerte új termékkategória értékesítését kezdi meg üzleteiben

Tavaly áprilisban először az Euronics webshopjában tűnt fel a Kert és barkács termékkategória. Az online értékesítés kiemelkedő sikereit látva a cég úgy döntött, országszerte, a teljes bolthálózatban elérhetővé teszi az eszközöket. 68 üzletével a 100 százalékban magyar családi tulajdonú Euronics ezzel a legnagyobb hazai üzletlánc, amely kerti és barkácstermékeket árul.

Az Euronics műszaki áruházlánc új, jelentős szereplőként debütál a kerti és barkácseszközök piacán: országosan 68 értékesítési és átvételi pontjával a legnagyobb bolthálózat lesz, amelyben egész évben elérhető a termékkategória. Az üzletlánc előnye, hogy az érdeklődők azonnal élőben is megnézhetik az eszközöket, illetve szállítási költség nélkül átvehetik az online megrendelt termékeket, amelyek választéka folyamatosan bővül.

„Cégünk az elmúlt években számos új termékkategóriát vezetett be webshopunkban és üzleteinkben is,” – mondta Fazekas Bálint, az Euronics kereskedelmi ügyvezető igazgatója. „A célunk, hogy a hagyományos értelemben vett elektronikai eszközök minél szélesebb körét kínáljuk vásárlóink számára. Így kézenfekvő volt, hogy a barkács területről például egy fúrót, vagy a kert termékkörből lombszívót is beemeljünk a kínálatunkba. Ha azonban értékesíteni kezdjük a termékkörök egy részét, akkor a vásárlói igényeknek megfelelve a lehető legszélesebb szortiment kialakítását kell célul kitűznünk.”

Az elmúlt egy év impozáns, folyamatosan növekvő online értékesítési adatai egyértelművé tették, hogy a bolthálózatban is érdemes helyet adni a termékeknek. A termékkategória 2020-as tavaszi bevezetése a webshopon szép számokat hozott, az Euronics ezért az idei kertszezon elejére időzítette volna a kategória kitelepítését a bolthálózatba – ez azonban a korlátozások miatt csak az újranyitás után, április utolsó két hetében valósulhatott meg.

Az első hétvégén a legnépszerűbb termékeknek a kézi elektromos eszközök bizonyultak, de a szezonalitásból fakadóan a kerti eszközök és a robotfűnyírók iránt is nagy volt a kereslet. Az online átlagot megközelítő bevételt az üzletekben kevesebb, mint feleannyi termék eladásával érte el a cég, ami alapján valószínűsíthető, hogy az értékesebb termékeket az érdeklődők szívesen megnézik élőben is vásárlás előtt. Az Euronics tapasztalatai alapján a tavalyi évhez képest idén bátrabban költenek a vásárlók az új termékkategóriában: a tavalyi átlagos kosárérték megtriplázódott, a bolti bevezetés hétvégéjén pedig meghaladta a 37 000 forintot.

„Az impozáns számok azt mutatják, hogy ráéreztünk, mire van szüksége a kerti és barkácseszközök iránt érdeklődőknek,” – tette hozzá Fazekas Bálint. „Figyelembe véve azt, hogy az Euronics új szereplő e termékek piacán, nagyon elégedettek vagyunk az eladott darabszámokkal és az árbevétellel is. A mindössze néhány napja a bolthálózatba került termékek értékesítési számai kimagaslóak, már az első hétvégén elértük az első havi tervezett értékesítés több mint 10 százalékát.”

Az üzletlánc a hazai beszállítók legnagyobbjaival kötött megállapodást: olyan gyártókat választottak, amelyek megfelelő minőséget kínálhatnak szakembereknek és hobbistáknak egyaránt, illetve a beszerzés tervezése során fontos szempont volt az olyan, már most népszerű és keresett márkák kiválasztása is, amelyekben megbíznak a vásárlók. Az értékesítés első évében a legnépszerűbb termékkörök összesítésben a fűnyírók, a szivattyúk és a kézi szerszámok voltak, utóbbi kategóriában a láncfűrészek iránt érdeklődtek a legtöbben.